Administratie beheer, heeft u het al op orde?

Administratie en beheer passen als termen binnen een VvE uitstekend bij elkaar. Het beheer door de Vereniging van Eigenaren moet kwalitatief van hoog niveau zijn. Een goede ledenadministratie is uiteraard zeer relevant, om zo bijvoorbeeld de inkomende geldstromen adequaat te kunnen beheersen. Aan de andere kant is een goede administratieve vastlegging van de onderhoudsverplichtingen en de overige uitgaven eveneens essentieel. Kortom, ‘Administratie beheer’ omvat zowel de administratie van het beheer proces, als het beheer van het administratie proces en is derhalve een belangrijk en veelomvattend begrip.

 

Nauwkeurige administratie VvE Beheer

 

Het voeren van de administratie van VvE beheer is een nauwkeurige klus. Een goede inrichting van die administratie helpt om dit goed uit te voeren. Vanwege de grote belangen voor zowel de VvE zelf als de leden / bewoners en de leveranciers / onderhoudsmedewerkers, is het aan te raden het administratief beheer in handen te leggen van een professional. Een boekhouder of administratiekantoor heeft de kennis, de kunde èn de middelen om op dit punt te voldoen aan de wettelijke normen.

 

Administratie beheer brengt orde

 

Net als het onderhoudsplan van de woningen, die de VvE onder zijn hoede heeft, is ook de administratie van het beheer gebaat bij orde. Een goede administratie schèpt orde, rust en werkt efficiënt. U bent er verzekerd van dat alles geordend en gesorteerd is, wat zorgt voor rust bij u. Daarnaast heeft u alles snel gevonden, in plaats van u kostbare tijd kwijt bent omdat de administratie niet op orde is. Is het administratie beheer van uw VvE al op orde?

Leave Response

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *